INFORMACJA !!!
dotycząca usuwania awarii przyłączy wodociągowych lub przyłączy kanalizacyjnych
Wolbromski Zakład Wodociągów, Kanalizacji, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej sp. z o.o. przypomina, że z dniem 1 marca 2019 r. wszedł w życie nowy „Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków obowiązujący na terenie Miasta i Gminy Wolbrom”, jak również zmianie uległa Umowa o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków. Zmiana ta polega na uchyleniu dotychczasowej treści Umowy i wprowadzeniu nowego wzorca Umowy. Brak wypowiedzenia umowy przez Odbiorcę oznacza związanie stron umowy nowym wzorcem, a także akceptację Umowy wraz z załącznikami bez konieczności składania ze strony Odbiorcy jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń lub podpisania nowej Umowy.
Ponadto WZWKGKiM sp. z o.o. informuje, że tekst Umowy oraz Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków zamieszczony jest na stronie internetowej Przedsiębiorstwa www.wodociagiwolbrom.pl. Wzór Umowy został dodatkowo rozprowadzony wśród mieszkańców w formie broszury.
Zgodnie z zapisem §7 pkt 9 Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków obowiązujący na terenie Miasta i Gminy Wolbrom oraz zgodnie z §6 Ogólnych Warunków Umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków usuwanie awarii przyłączy wodociągowych lub przyłączy kanalizacyjnych będących w posiadaniu Odbiorcy należy do Jego obowiązków:
„Warunki usuwania awarii przyłączy wodociągowych lub przyłączy kanalizacyjnych będących w posiadaniu Odbiorcy.
- Odbiorca zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia na własny koszt wszelkich awarii przyłączy wodociągowych i/lub kanalizacyjnych będących w jego posiadaniu.
- O zaistnieniu awarii Odbiorca usług niezwłocznie powiadamia Przedsiębiorstwo.
- Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody i/lub odbiór ścieków – na czas do usunięcia awarii w przypadku:
- zagrożenia życia, zdrowia lub mienia,
- zagrożenia środowiska,
- konieczności ograniczenia skutków awarii.
- Jeżeli Odbiorca usuwa awarię przyłącza samodzielnie, niezwłocznie informuje Przedsiębiorstwo o jej usunięciu. Wznowienie dostawy wody i/lub odbiór ścieków po usunięciu awarii następuje niezwłocznie na jego wniosek.
- Jeżeli Odbiorca nie usunie awarii przyłącza wskazanego w ust. 1 w ciągu 5 godzin od jej wykrycia, Przedsiębiorstwo może usunąć awarię we własnym zakresie, a kosztami jej usunięcia obciążyć Odbiorcę. W takiej sytuacji strony zgodnie ustalają, że Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności za rekultywację terenu po usunięciu awarii.
- Odbiorca może zlecić usunięcie awarii Przedsiębiorstwu jako usługę odpłatną. Na życzenie Przedsiębiorstwo udziela informacji o szacunkowej wartości tej usługi, z zastrzeżeniem końcowego rozliczenia wskazanego w ust. 8.
- W przypadku usuwania awarii przyłączy przez Przedsiębiorstwo na terenie nieruchomości należącej do Odbiorcy, przedstawiciele Przedsiębiorstwa mają prawo wstępu na nieruchomość Odbiorcy, a także do wjazdu i wniesienia sprzętu niezbędnego do usunięcia awarii.
- Jeżeli usunięcia awarii przyłącza dokonuje Przedsiębiorstwo, po wykonaniu usługi wystawia Odbiorcy fakturę za jej wykonanie.”
Przyłączem wodociągowym jest odcinek przewodu łączący sieć wodociągową z wewnętrzną instalacją wodociągową w nieruchomości odbiorcy na całej swojej długości (wyrok Sądu Najwyższego z 26 września 2017 r. sygn. III SK 64/15).